Friday, July 20, 2012

-Kebebasan-


ku tarik nafas sedalamnya .
di dalamnya ada kelelahan .
tak ku nafikan .
hari hari yang ku lewati semakin hambar ,
ingin ku katakan ianya sudah tidak lagi bermakna ,
namun disekelilingku ini ,
masih ramai dan perlu ku raikan .
kenapa dia hadir saat ini ,
waktu dan tika ini ,
tidak ku ketahui .
Allah merancang segalanya .
Dia pasti lebih mengetahui .
ku pasrah segalanya .
aku ingin menjadi sebaik baik wanita ,
yang tidak memandang dan dipandang lelaki .
namun apakah ku mampu ?
kehadiran dia , dia dan dia ,
sedikit sebanyak buat jiwa ini terganggu dan seksa seketika .
bertanya itu ini tentang masa hadapan ku .
aku punya ibu bapa .
mengapa tidak langsung bertanya kan hal ini kepada mereka ?
sedikit pun aku tidak mahu peduli sebenarnya .
Allah , sedaya ku pujuk hati ini .
bersabarlah , mungkin dia tidak mengerti kehendakku .
tidak mengapa ,
aku meneruskan semua ini seperti biasa .
punya hati namun seolah menidakkan .
bukan keinginanku seperti ini ,
bukan ku pinta dibutakan hati .
namun biarlah ianya hadir tepat pada masa dan ketika .
untuk tika ini , biarkan daku dengan duniaku sendiri .
aku punya ramai kesayangan halal ku yang masih memerlukan ku disisi mereka .
ku pinta ,
bawa dia jauh dariku .
untuk sementara ini .
agar kebebasan dapat menjadi milikku untuk untuk seketika .


No comments:

Post a Comment