Monday, December 30, 2013

bedtime story (:

hallooo ? anybody .? huhuu . bismillah (: 

Assalamualaikum ! ^^, 

wahhhh . dah 30 Disember ! penghujung tahun 2013 . haaa apa dia apa diaa ??
apa yang belum tercapai tahun nh ? hahah . mcm banyak jee mcm belambak jee -.-" oke sebenarnya sekarang nh tengah siapkan assgment bahasa kebangsaan . fffuuuuuhhhhhh . capekk ehhhh . ada 7page nak kena siapkan . senang je pun sebenarnya , tapi bila malas menguasai , alaaahhhh mcm tak biasa plak kan ? hehehe 

cuti midsem nh taww , haa tengokk . cuti pun saya rajin lg nak buat asgment bagai . woaahhh mcm tak percaya kehkehkehh :p aah lerr . midsem . minggu depan sambung belajo 9minggu , then study week seminggu then final then COOOTIIIIIII hooraaayyyy !!!! ^___^ menaip penuh kesemangatan nh taww . biasa lah bab cutii kannn hahah . ok baikkk , nak ceghitoooo . act saya baru 3minggu masok kelas . 3minggu pertama kelas tuu , saya praktikal . kat sk mulong 2 , kajang . ehh ! nilam puri . whahahah silaappp :D 

ok praktikal ? ada apa dengan praktikal entah ?? huhuhuuu . selama 10 hari berpraktikal . hari pertama kedua ketiga , saya demam -_-" xleh bangunnn . hahahah . shock kottt . sebelum tuh cuti dan berehat jeee kt kampung . g kias pun 2 3 kali seminggu jee utk meeting . sekali dah start praktikal dia punyaa penat makkaaiiiihhhh --' sabaqq jelahhh . huhhh ! 

dah masuk minggu kedua tuu an . hmmm . dah mula rasa seghonok dengan adik2 . yelahh walaupun mcm2 lah kan ragam budak2 nh , tapi masing2 pun tahuuu . semua tu lahh yg akan dirinduiii nanti . haa bukan nanti lahhh , sekarang nh memang musim merindu budak2 lahh . huhuhuu (': sepanjang praktikal tuh , saya diberi gelaran 'Ustazah Pembaris' oleh budak2 . what thee....takde nama lagi best keee . hahahah . sebab apa ? sebab saya p mana pun , dewan kaa surau kaa kantin kaaa..pembaris sentiasa di tangan . ahahah tapi takdelaa pukul sape2 punn , ketok meja jee ngeh ngeh :p haa mestilaaa kena ada pembaris . AJK DISIPLIN kott . hahahah . walaupun dapat gelaran ustazah pembaris tapi budak2 sikitpun tak takot --' apakahhh .. ku ridooooo :'D

so bila dah habis , ehmmm .. rindu..rinduuuuu sangat..rinduuu sesangat kat budak2 :( :( :( ada yg contct tu contct lahhh kann . yg kecik2 tuu mana nak ada perasaan berpisah dengan ust ustzh pommm -_- sabaqq jelah . hahah . so skrg , kami sedang berusaha meneruskan perjuangan sem terakhir kat bumi kias nh laaaa . huhh . yg malas pun boleh jd rajin taww ak bila pk sem last nh . hahahah . 

nh haa . gambaq semasa praktikal . #sharing #caring #loving ^____^


huuuuuuu ini K.A.M.I (:


ini masa bukak kaunter pendaftaran . hihi jaga kaunter pentashih kauuu ! haaa :D


ustat ustat ^^,

  
ustajah awatif & ustajah syuhada hehe 


#kenangan (:



ini modul . #modulqiraati #modultarannum 


borong fail . besaq tak besaq laa kan kotak diaa ? -_-

 ok nak tunjuk yg nh jeee sebab ada nama kiteeee ! hehehe 


ustat muzafar . tenggelam timbul . eh takk , banyak tenggelam lahh dr timbul kott --'


ustat Nuuh yg menjadi kesayangan budak2 . eh ? ok cover kekembangan anda mohonnn -_- 


aktiviti dewan . huhuhuuu 


haa ini yang nak bangga gilaaaaa . SIJIL . cantekk an ? fuuuuuuuu memang terbaikk ahh cantikkk amaaatttt sukaaa <3 <3 <3 



ok seharian adik2 kitee tu bersama ustat nuuh . biaq p laa depaaaa -_- 


ustajah pun dapat sijil gak opkos laaaa hehehe :p


haaa . nh budak kelas kiteeeew (: USTAZAH AMNIEY gituuu . hihihiii rinduunyeeee ya Allah :'(

  



<3 


teman adik2 makangggg ((:


  
game game dan game ~


meeting ke ? 


ok ini baru betoii meeting . hihihii (:


nampak tak nampak tak ? ustat Amusya Di snap . huhuuu . ustajah amniey ma'a siapa ntah nama budak nh . huhuhu

haaa . dah tengok semua gambaqq kaa ? 

hahah . nh sambung tengok lagi . ktorang pegi pantai lepas habes praktikal tuuhh . bawak adik2 junior bersama . huhuu . bersuka riaaa . tapi sape sangka an , balik dr pantai tu mcm2 musibah dan masalah melanda . hermmm . mungkin silap kami jugak sebab tak peka dengan benda2 kecikk , tapi nak buat mcm mana ? masing2 pun ada kelemahan masing2 . redha je lahhh . harap tak berulang lagii . hermmmm . nampak takk mood menulis pun tak berapa nak best dahh wuwuwuwuuuu T_T ok tengok jelahh gambaqq...... ~


dorang  JERRR -_-


Qiraat Tarannum Ukhuwah Fillah (':


haa sambut besday kak nik n zaidi gak masa niii . hepi besday kawan2 ((: 

moga Allah kaseh ! <3 


awatif , aisyah , amniey , kak nik , mawar , kak ngah n kakak (: 


KAMI lagi . heheheh 


<3 3A <3

posing luhh sebelum potong hahahah .


junior2 yg disayangii , moga2 korang boleh buat yg jaauhhh lebih baik dr senior2 nhh (':


with mawar (: #lovelovelove


eskem ? tak ajak ? kbai . hahah .


okayy . banyak tengok gambaqq jelah kali nh yeeee . tak benti lagi menaip dari maghrib tadi . nh dah kul 12 lbih kottt . ewahhh hebat amniey hebakkkk ! T_T oriteee . sambung buat kojooo . jumpa lagiiii di lain kalam ! (: Assalamualaikum .

Sunday, October 20, 2013

Noktah .

aku terpandang pada sekeping gambar , 
lama .

dan aku terus menoleh . 
cuba untuk tidak mempedulikan wajah itu .
namun Hati mempedaya .

dan ,
sekali lagi terpampang jelas raut si dia .
aku gagal mengalih pandanganku .

rindu . 
itu yang berlegar diruang angkasa Jiwa .

tiba-tiba , 
pipiku basah . 
ada jernihan yang tumpah .
ada sebak yang tertangguh .
ada jeritan batin yang menanggung .

dimana dia ?
sudah lama tiada ku jumpa .
kesekian kalinya ,
hanya sekali bertentang mata .
namun kasih meronta meminta ,
berjumpa dalam ikatan Cinta .

ahh , aku malu !
sungguh aku malu pada bayangan dia .
apakah mungkin aku akan bertahan apabila berdepan ?
tak , tidak mungkin wahai Hati ! 

mengertilah ,
jiwanya ada pada jasad insan lain .
aku bukan dalam ekoran matanya .
aku tidak tersenarai dalam srikandi pilihannya .

sekali lagi fotonya mengetuk kesunyian ,
pada matanya aku lihat ketenangan .
pada senyumannya aku dapati keindahan .
pada kerut didahinya aku perolehi penyelesaian .

Rindu , Kasih yang bagaimana telah kau campakkan padaku ?
kenapa terasa ia terlalu menggigit rasa ?
aku mahu tewas dalam hiba .
aku tidak peduli harus menangis dalam gelita .
kerna aku bukan Pencinta yang berjaya .

aku mahu pergi membawa duka ,
membiarkan ia berlalu menjadi rasa ,
segala gambaran yang tersisa ,
agar nanti aku tak lagi menanti yang sia-sia .

aku yakin ini jawapan dari DIA ,
DIA yang Maha Kuasa ,
menyatu rasa dua jiwa ,
dalam sayu mahupun suka ,
dengan janji yang tak terukir noda .

aku percaya .
pada DIA yang selalu ku puja .

Noktah .


*jiwengggsss di malam hari -.-" masa untuk beraduu ~ 3:36 AM . Assalamualaikum ! ^_^

Conteng2 Lagi~

Assalamualaikum . heh , lama sungguh tak menjenguk blog nh . haaaaaah . habukk pun dah 8inci tebalnya maaakk aaiiihhhhh --'

*amek tisu lapp lap lappp habukkk . fuhh ffuuuhhhh ! eh tak tanggal ? kotoran degil lahh katakan . haah , cleaner pulakk . moppp bagi licin dan woowww ! bersinarrr sinarrr wooaaaaa bak matahari ! *okay ini tipu jee . dahh , dah takde habuk .. hmmmmm ,.. haaccccuuuummmmmm !!!! *nampak sangat habuk 25incin sebenarnya . kfine simbah air !

*&%%^&*>>#@!*&^!$)(&!%&!^<!%@&>!)&^


haaaaa . kann dah beresss . itulahh , lama sangat tak mengupdate . dapat habuk pun yang degil macam tuan punya blog . hahahah .

so , sekarang cuti . cuti semester LIMA . haaa nak habes dah taw dip . err , sebenarnya baru DIPLOMA so toksah nak bangga sgt Amniey -.-" sooo , cuti buat apa kat rumah ? lepaKING  lepaQueen sume ade laaa . yang bestnye sekarang cuti , yang tak bestnye cuti sebulan lebih jadik 2minggu je sebab nak prepare untuk praktikal bulan11 nanti T_T seriuussss sedeyy wooo . tak sedih ? haa lantak hang lah hahahah .

ok sebenarnya takde idea nak update mende nh . tp nak juga menulis2 . makin lama ditinggal makin susah den nak mencari idea nk menulis . huhhh .

sebenarnya malam nh cam feeling2 cket , tu yg teringat kt blog nh . dah jam 2:26 AM tawww . haaa manusia mana lagi yg belum tdo nh :3 nak cter lah sikit pasal perancangan bila dah habes diploma nanti . hehe cam tak sabau benor dah nh .

habes diploma insyaallah bulan3 tahun depan aka 2014 . haaa kemain lamaaa belajau qiraat tarannum , apa mende dapat ? hahh . soalan cepu emas sungguh . habes nanti , nak terus sambung degree . kat mana ? kos apa ? erm , insyaallah ktorg satu kelas sebenarnya tengah usya2 kos kt U nh . ada yg kata UKM , USIM la UNISZA bagai . halaaaaahaiiii , kemain cita2 . sekali pointer , hermmm . hahahah . tp , setakat nh alhmdllh pointer ktorg melayakkan ktorg utk  smbung dgree . cumanya , rezeki lahh ada atau tidak tu kita tak tahu kankannn . haa , kalau ada rezeki nanti , aamemang saya dengan kawan2 nak sambung lahh . insyaAllah ! (:

raaammaaaaiiiii orang tanya , taknak kahwin dulu ke ?

habes dip nh ? kahwin ? adehhh --' kalau kahwin lepas dip nh alamatnya ke laut laaa dgree saya . hahahah . no no no ~ tak bole nk bg komitmen . itu yg pasti . so bila ? habes dgree laaa . itu pun , masih terfikir2 lg . al-maklumlah sekarang dok ostel kt KIAS nh kan jauh dr rumah . so dgree nt taktahu kt mana lg kankann . haa perancangannya , habes degree nt nak sambung lagi . sambung bermastautin kat rumah -.-" eh ? serius taww . nak dok rumah puas2 . nak merasa dok rumah dalam jangka masa panjang . last dok rumah lama2 masa darjah6 kot then start form1 dah dok ostel huwaaaa lama gilaaaaa T_T tak percayaaaa ~~~

kalau kahwin sure laaa takleh dok rumah . laki mana pulak nak dok rumah mertua den tahu laa sebab den sebagai menantu pun taknak dok dengan mertua ! ahahahah . err . serius ~ takmau laaa . so , tak boleh kahwin awal . habes dgree keje duluuu . dkat2 ngan rumah ya Allah ya Tuhanku tolonglah kurniakanku pekerjaan yang berdekatan dengan rumahku aminn aaammiiinnnnn aminnnnnn !! hee :p

habes dgree umur 24paling awal . konon dapat keje teruslahh nh kann . *berangan sat . then keje 2tahun . 26 haaa . cantik dah tu umur nak kahwin . ahahah kalau ada yg menunggu tu alamatnyaa berjanggut dulu laa . dah berjanggut dah ? haa kalau camtu putih duluu laa janggut ekau tuu , hehehe :D

lepas kahwin ? what the.... -..- k takleh pikiaq jauh sangat nnt ummi marah hehehe . takdelah . act kann , spanjang kat KIAS nh , kalau nak cerita ragam manusia memang bermacam2 jenis lahh yg den dah jumpa . haa jangan ditanyoo apa yg macam2 tuhhhh ~ tak dapek den nak cito satu2 . tp yang pasti , PAHIT MANIS itu biasa . nak taknak , kita perlu lalui . kann ?? so , selagi Allah tak tarik nikmat bersahabat , nikmat belajar , nikmat menuntut ilmu nh , haa hargailahh . nikmatilahh (':

bila pikiaq pasai perpisahan , haihhh rasa macam takde perasaan lagi sbb belum merasa :'D so letak tepi sat hak tu naa . hmmm . lama cek termenung , dok pikiaq apa lagi yang belum lengkap dalam hidup cek nh . mama papa ada . ALHAMDULILLAH . family semua baik2 ja . kawan2 semua pun bereh jaa . apa lagi ? dalam diri masih punya sesuatu yang kurang . laa nh aku dok tanya , apa dia yang kurang tuhh ? haihhh ~

*awat aku dok rasa loghat aku bercampuq ? sat kodah sat kelantan sat KL , oh harap org yg membaca paham lahh na . aku malah aihhh nak edit mendalah nh --'

nh cek nak tanya , hangpa pernah dak ada dalam situasi nh ? hangpa dok sayang bukan mainn kat dia tu , last2 sekali hangpa terpaksa terima hakikat , yang dia tu bukan takdir hangpa . pernah dak ? tak pernah ? takpalah , abaikan jelah soalan nh . cek pun malas nak taip panjang2 . kawan cek dok sedih2 pasai nh . cek taktaahu nak habaq lagu mana kat diaa . susah benor nak buat dia paham tang nh . kesian pun ada . geram laaagi ada kadang2 .

haa lagi satu , kesian jugak kat kawan cek tuu , dia memang takda marka ka apa , tapi ada laa sorang laki nh dok sayang gilaa kat dia . mak ayah dua2 dah tahu walaupun takdak eh dok ikat janji apa2 . tapi last2 , ayah kawan cek nh sendiri yang cakap , dia nak carikan calon suami utk anak dia . kira kawan cek nh kena lupakan lahh kawan laki dia sat tadi tuhh . alaaahhaaaii si ayah pun , taknak bagi cakaplah awal2 ? nh dah bagi harapan kemain tinggi . kesian kat laki tuu . haa cek pun taktahu nak cakap apa kesian memang kesian tapi kalau ayah dia sendiri dah habaq lagu tu apa boleh buat dak eh ? takpalaaa , kalau dah jodoh memang tak kemana kan...?

haa nasib baik laa abah cek bukan lagu tuuu . dia tak pernah cakap apa2 pasai nh ngan cekk . cuma dia habaq laa kat ummi cek , 'dia nak belajaq tu biaq p dia belajaq dulu , nanti sampai masa kita lepaskanlah dia tapi sekarang biaq dia capai cita2 dia dulu..' haa laa nh hangpa habaq mai kat cekk , anak mana tak terharu ayah dia habaq lagu tuuuu.. wuwuwuwuuu T_T cekk terharu gilaaa...! haa kejap ayah kejap abah mana satu nh ? hahahah . entah campuq jaa biaq p laaa :D :D

ok so skrg masing2 dah nampak jalan masing2 . amboii gaya cakap macam nampak jalan nak keluaq bayi jaa . hahaha takdelahh mksdnye , .. hmmmm dah tukar loghat lah pulak terbelit lidah nak cakap bahasa orang nh -_-

apa yang ada skrg nh , kita sama2 redah ye kawan ? tak lama dah pun . dan kalau nak apa2 pun , teruskan berdoalah . okay awakk ? (': insyaAllah Allah dengar doa kita :*

okayy tu jelah nak bgtaw . ada point penting ke ? macam takde je hahahah takpelah . saje conteng2 blog sendiri . maaf kasar dan terlebih lembut bahasa :p see ya !

*apa aku membebel panjang sangat nh -.-" okbye ~

Saturday, September 14, 2013

Hakikatnya...

aku tak pinta disayangi .
aku tak minta dicintai .
aku tak mahu diminati .
aku benci disanjungi .

sukarkah mengerti ?

sungguh ,
aku silap kerana berharap manusia akan mengerti situasi dan perasaanku .
aku salah kerana beranggapan dia akan akur dengan takdir hidupku .

usah bilang kau akan pergi ,
mulakan langkahmu .
hilangkan bayangmu .
hapuskan jejakmu .
kerna itu pintamu , sedari dulu .

cermin diri ?
tak sedar diri ?

aku mohon , hentikan kata-katamu .
setiap darinya mengundang hiris dijiwaku .

aku mahu ini berakhir .
kerna kau tak pernah mengerti .

apakah mungkin ,
kerna aku juga tak pernah mengerti kamu ?


:')

Friday, July 19, 2013

Buat Dia Yang Bukan Lagi Sahabat .

ini kisah SAHABAT , yang hanya tahu menggelar dirinya SAHABAT tanpa tahu apa perlunya SAHABAT dalam kehidupan . apa pentingnya SAHABAT dalam pertuturan . apa fungsinya SAHABAT bila SAHABAT yang lain memerlukan .

kau kata kau SAHABAT ,
namun lukaku kau siram dengan air garam .
apakah itu suatu usaha menyembuhkan bagimu ?

kau kata kau SAHABAT ,
namun setiap ungkapanmu mengundang hiris di hatiku .
adakah begitu yang seharusnya ?


kau kata kau SAHABAT ,
namun setiap langkah dan gerakmu ,
kau iringi dengan ribuan paku dan kaca . 
bagaimana harusku ubati pendarahan yang seakan tidak mahu berhenti ?

kau kata kau SAYANG ,
namun kau masih setia dengan hemburan racun berbisa .
begitukah sayang yang kau puja - puja ?

kau kata kau PEDULI ,
namun hakikatnya kau sendiri tidak mengerti apa maknanya PEDULI kerna yang kau tahu hanyalah MENYAKITI .

kau kata kau SETIA ,
namun sana sini kau berjalan mendepa tangan untuk manusia lain ,
itukah definisi setiamu ?

kau kata kau BERUSAHA untuk persahabatan ini ,
namun usaha selalu menemui jalan buntu kerna dikau tak pernah seiring dengan kata-katamu untuk BERUSAHA !


SAHABAT , 
sewaktu pertemuan pertama , 
aku tak pernah menyangka akan ada pengakhiran yang sebegini .
katamu ini bukan pengakhiran namun permulaan untuk diriku lebih BAHAGIA .
sungguh mudah kau berkata-kata .
tanpa tahu apa RASAKU !
tanpa tahu bagaimana SAKITKU !
tanpa tahu apakah luka ku ini mampu SEMBUH ataupun tidak !

ya , bukan lepas tangan katamu .
lalu apa ?
setelah luka demi luka ,
sakit demi sakit ,
pedih demi pedih yang kau tinggalkan ,
kau kata mahu pergi meninggalkan semuanya ini . 
mana rasa tanggungjawab dirimu ??
sungguh kau manusia tak bertanggungjawab .
sungguh kau bukan manusia yang pernah aku kenali dulu .
dan aku ? mungkin aku juga telah berubah dan semuanya ini kerana KAU !

kau kata kau SUDAH MENINGGALKAN perkara2 yang aku tak suka kerana takutkan Murka Allah ,
namun banyak mata yang menjadi saksi bahawa kata2 mu hanya dibibir saja !
tak malukah ?
dengan ALLAH ? dengan manusia ?

sungguh , sudah hilang segala hormat dan kasihku padamu SAHABAT .

ada sesuatu yang perlu kau pelajari .
seharusnya sedari awal perkenalan kita ,
kau harus tanamkan dalam hatimu .
'dia adalah SAHABATku ,
tak akan ku sakiti hatinya dengan perasaan atau tindakan yang lebih dari SAHABAT !'

tak sedarkah ?
semuanya ini berpunca dari ketewasanmu dalam mengendalikan perasaanmu .
ya , katamu kau tidak bersalah kerana perasaan itu bukan sesuatu yang mampu kita kawal ,
mahu sayang atau benci , mahu rindu atau cinta .
dan ketahuilah , itu juga jawapanku untuk kali ini .
'mengapa terlalu membenci ?'
kerana ianya tak mampu di kawal ,
kau puncanya .
aku menjadi BENCI .
dan semoga benci ini tidak akan bertukar menjadi SAYANG sekali lagi .

*ini khas untuk dia . dia yang pernah menjadi sahabat baikku . mungkinkah aku bertindak melulu ? ahhh !! dua tahun setengah aku ditipu hidup2 oleh dia yang ku gelar sahabat . sudah lahh . aku sangat penat dengan semua permainan kotor dia . 


:: jangan berpura2 MENYAYANGI apabila kau MEMBENCI . jangan berpura2 PEDULI apabila kau sebenarnya TIDAK KASIH ::


pesanan umum : bila kau mahu bersahabat dengan sesiapa , jagalah , peliharalah hatinya seperti kau memelihara hatimu sendiri . setiap patah kata perlu difikirkan seribu kali sebelum dilafazkan . jadilah manusia yang berfikir diluar kotak . berfikir untuk jangka masa panjang . bukan hanya untuk hari esok . kerana sekali hati tercalar , kesannya memerlukan masa untuk sembuh atau mungkin , tak akan sembuh lagi :')

maafkan saya Awak , awak pernah jadi sahabat yang baik . sahabat paling dekat dengan saya . tapi awak lebih memilih jalan ini . saya akan Bahagia . pasti . dan saya sedikit pun tak akan kesah lagi , tentang bahagia atau derita Awak . Awak dah buat pilihan , saya terima . selesai semua urusan Hati . moga Allah mengampuni . maaf , saya bukan SAHABAT yang baik . 








Monday, July 15, 2013

Lumrah Diri .

hmmmm . hari ni takde mood langsung nak buat apa-apa . tapi dalam keadaan mood yang menghilang ke mana tuhh , alhamdulillah selesai jugak meeting dengan AJK Kelab Nasyid . hipokrit maybe ? huhhhh..

banyaknya dosa kerana kurangnya airmata yang gugur keranaNYA .. Allahuuuu ~


sudah berkali-kali ku cuba bangkit ,
bangun dari kesalahan masa lalu ,
bukan tak pernah diberi kesedaran ,
bukan tak pernah diberi peringatan ,
namun jiwa degil mahu meneruskan .

di akhirnya ?
sendiri yang sakit ,
sendiri yang sedih ,
sendiri juga yang merintih .

kenapa masih mahu melalui jalan yang  berliku ,
sedangkan jalan lurus terhampar dihadapan ?
mungkin aku merasa diri terlalu hebat .
hinggakan tersangat yakin akan kemampuan diri untuk mengharungi jalan berliku .
tak sedar semua itu hanya khayalan .
tahap kesungguhan diri tidak seperti apa yang seharusnya ada .
masih tidak mahu mengalah ?

manusia seperti apakah aku ini ?
mahu dicintai Tuhan tapi diri sendiri masih thabit melakukan dosa .
kecil atau besar , ia tetap dosa bukan ?

bukan sekali , bukan dua kali .
namun berkali-kali Allah menguji .
bukankah itu tanda Dia mengasihani ?

Allah .. kini ku mengerti ,
Istiqamah itu tidak mudah .
ianya sangat PAYAH . susah .
aku diibaratkan manusia yang apabila diberi hadiah ,
aku tersenyum , suka , gembira .
namun saat tidak diberi apa-apa , 
aku menjadi duka . hiba .
sama sekali tidak mengenal erti mensyukuri apa yang pernah KAU beri .
hanya mahu menerima tanpa memberi .
Kufur Nikmatkah aku ini ?

Muhasabahlahh Shamimie Amni ,
Allah tidak memberi bukan kerana tidak mencintai ,
Allah itu mahu terus menguji ,
sedalam manakah Imanmu saat Dia tidak memberi .

Malu .
itu yang menyelubungi diri .
moga ALLAH mengampuni ,
dosa yang sedari dahulu hingga kini ,
buktikan cinta dan sayang pada Dia yang Hakiki ,
dalam sujud mahupun berdiri ,
kerna meskipun Dia masih belum memberi ,
Hikmah di hadapan setia menanti ,
pacakkan pada hati ,
ini lumrah Insani ,
bahagia datang selepas menangisi .




aku masih bermimpi . mimpi indah yang sebenarnya tidak indah . menafsir mimpi itu bukan perkara mudah . Akal Allah beri pergunakanlah . semoga yang terbaik itu untuk diriku . khilaf , berdosa , itu AKU . 

Astaghfirullahalazim :'(

Friday, July 5, 2013

Cerita 3 In 1 :)

Assalamualaikum . wahh wahh , lama tak mengupdate . lama ke ? hmm . yelaaa , awal bulan Jun tu sebokk dengan awal sem kann . ni baru laah ada masa nak mengadap blog . tapi tetap jugak takde idea nak tulis sebenarnya . huhh . kalau ikutkan hati ni memang banyakk je nak tulis . nak cerita . nak kongsi . tapi terpaksa ditapis . hehehe 

haa ! awal2 sem ni kan , kitorang sekelas dah selesaikan urusan beli baju kelas yang dah plan dari sem satu lagi ==' nak selesaikan kemainnnn haa susah . haishhh ! muslimin punya baju dorang dah tempah dalam cuti , so minggu pertama tu terus dapat . kitorang pulak , terpaksa laa mengikut kaler baju dorang tuu kan . kononnye dorang nak cari baju yang warnanya lain dari yang lainn . haa memang lain pun ! susahh yang amaatttt nak cari jubah kami muslimat ni T_T tiga hari keluar jelajah KB taw takkk . huwaaaaaa . bazar tok guru kitorang pergi , sebesar2 tempat tuu pun tak jumpa kaler tuu . kaler biru cyan . haaa pernah dengau ?? dia lebih kurang kaler turquoise jugakk , tapi lagi rumit laaa sebenarnyaaa --' 

so hari ketiga tak silap saya , kitorang cari sekitar Jaafar Rawas , ALHAMDULILLAH . finaly jumpaaa !! tu punn , ada laa lari sikit2 jugak kaler jubah kitorang . hahahah . tawakal jelaa . nak jumpa kaler tu dah laa susah . dah jumpa tu , nak cari saiz dan kuantiti yang banyak pulak kann kann . *padahal kitorang 7orang je muslimat . hehehe . ahhh tak kesahlaaa , jumpa dah jumpa dahh ! yeyeyeyeeyyy ! ^_^ haaa kemain seronokk . yelaa , dari sem1 kitorang plan menda ni , ni dah SEM LIMA baru terlaksana . kuangkuang ! 


haaa nengokk ni nengokk ! banyakk barang kitoranggg . hohooo



berapa banyak plastik maaaa --'



so ni FIRST TIME kitorang pakai baju ni . cantik tak kaler dia ? cantik tak ? 



nampak biasa je warna ni tapi sebenarnya CANTIIKKKK TAWWWWW



ni antara suasana dalam kelasss :))




ni jejaka QIRAAT TARANNUM 



haa nampakk warna baju dorang dengan kitorangg beza SIKIT jeeee . kan kannn ??


hahahaha . tengoklaaahhh seisi alammm hoiiii ~ corak yang pelbagai . huhuuhu



gelagat MEREKAAA ~


:)


ni tak cukop geng lagi ni , Awatif balek penang masa ni , hohohoo ~


syed , yunus n Nuuh aka Gemmmmmmookkk ~


okey sebenarnyaa ada TIGA CORAK jee .  terpaksaaa , takde pilihannn . huhuhu


^_^


ini edited . sajee takde kejewww :p kenangan KENANGANN ! :')

so ni lahh antara kelam kabut yang berlaku di awal sem . fuhhhh , lega dah selesai tang ni :) sem lima , tahun akhir ni kann . kitorang punya madah kann , sume dalam BAHASA SYURGA.....! ecehhh bahasa Syurga tuuu nak sejukkan hati . hahahaha . Bahasa Arab weyyy , den ni memanglaahh lomahh siket ehhh bab Arab nehhh . nak taknak kena habeskan jugakk kann . redha jee . alkisahnyaa kena struggle lebihh laa sem ni . sebab Arab je sume . eh ! bukan belajar bahasa arab jee . maksudnya , segala madah . Rasm , Fawasil , Tafsir , Fiqh , Qiraat . haa sumee dalam Arab . waa baru ku perasan madah cket je sem ni , tapi kelas pack jugak woooo ~~~

tapi not bad laa belajar . best ! sebab dalam kepala asek dok fikir ini TAHUN AKHIR tahun akhir . so , semangat tu lain macam sikit . *semangat ke ? rasa nak termuntah je bila baca balik apa yang saya tulis nehh . hahahaha 

insyaAllah , nak habes kat sini cepat2 . bulan APRIL tahun 2014 InsyaAllah habis . amin aminn AMINNNN :))) eh ehhh eh ! lupaa nak ceritaa . Baby Insyirah , Ibtisam Insyirah kan kann .. dia tak jadi nak pergi MESIR . yeyeyeyyyy !! suka sukaaa ! hehehe ~ masa ummi dia habaq dia nak pergi mesir follow husband dia kann , saya kann , sedihhh sangatt :'( tak tipuu . sedihhhhh . rasa macam nak berjauhan dengan anak sendiri pulakk . huwaaa T_T tak sanggup .


haa tengokk TENGOKKK ! dia punyaa senyum tuu serius buat saya jatuh cintaaa ! mengade laaa bie
 niiii >.<


hohoo , dalam bakul . tolong ummi dia kemas baju . kekekekeee :p


I LOVE YOU DEAR BIE SAYANGG :* 

tapi disebabkan 'kiamat kecil' yang melanda Mesir sekarang , dorang tak jadi pergi . Allah , Allah . Alhamdulillah laaaaa :') DAN ! berita baiknya adalahh....... sepupu saya tuuu dia nak sambung belajar kat KIAS ! hahahahaha ~ so lepas ni takde alasan laa nak jauh2 dr BABY . wuuhuuuuuu !! :D :D dan , saya nak tengok jauh mana orang dah kawen ni boleh sambung study ! hahah , dia ni dah kawen , ada anak lagi , haa mampu ke mampu ke ? kite tengok nanti :D okay tu je nak cerita pasal dorang . kehkehhh :p

hmmm . sem baru , baju pun dah baru . semangat ? kena laa baru jugakkk ! hehehe ~ insyaALLAH ! mohonn mohonn MOHON doa dari semuaaa :') doakan kami semua yaaaa ! moga ALLAH permudahkan semuaaa :)))

hehe . ok dah nak tutup cerita . tapi sebelum tuu ! ada lagi satu nak share :) 3 JULAI ritu kann , ada orang kann . hahahaha segan nyaa nak cerita , tapi nak cerita jugakk ! :D ada orang kasi kite HADIAH . hahaha ! sebab musabab dia kasi tuuu tak boleh ceritaa :p oke tu jeee . hikhikkk 


taddaaaaaaa !!!! ^_^ terima kasih Awakk :) 

k babai :) lain hari ketemu lagiii ~ Assalam .