Saturday, January 12, 2013

Awak , Kenapa ?

Salam tahun baru :)




awal-awal dah senyum dah , biarpun hakikatnya entri pertama untuk tahun baru ni berupa KESAKITAN yang sangat mendalam .

awak , kenapa ?
bila saya kata saya sayang , saya betul-betul maksudkannya . awak tak tahu ke ? atau awak buat-buat tak tahu ? atau , awak suka dengar ungkapan tu lahir dari sekeping hati yang tak pernah awak hargai pun . awak seronok dapat mainkan rasa hati manusia ? macam tu ke awak ?

awak , kenapa ?
saya tak pernah punya rasa ini , dengan manusia lain . dengan insan lain . mungkin , pernah berkali-kali cinta saya diduga . cinta saya diminta-minta . dipuja-puja . tapi semuanya itu , sedikitpun tidak mencalar Cinta yang ingin saya kongsikan bersama awak sekarang ni . tapi awak ?

awak , kenapa ?
kenapa awak beri harapan pada saya andai sebenarnya awak tidak mahukannya ? awak merasa terpaksakah ?

awak , kenapa ?
bila dekat dengan awak , terkadang diri merasa sangat sempit . terkadang saya menjadi benci dengan perasaan yang saya punya . awak menjadikan Cinta saya ini sesuatu yang hina . apakah semuanya ini awak ?

awak , kenapa ?
saya tidak pernah memaksa . saya mengerti PERASAAN ITU BUKAN SESUATU YANG BOLEH DIPAKSA . namun susahkah untuk berlaku jujur ? cuma perlu Jujur . itu sahaja . susahkah awak ?

awak , kenapa ?
awak memberi saya Sakit . Pedih . tidakkah awak tahu ? tapi apa salah saya awak ? salahkah saya dengan perasaan saya ini ?

Awak , Terima Kasih . awak yang pertama menguji Cinta saya . saya tk mungkin dapat melupakan semua ini . kerna Awak , Yang Pertama . dan insyaAllah , Yang Terakhir buat saya .

kenapa terakhir ?
Awak yang terakhir , yang saya nekad mahu membenihkan Cinta bersama . selepas awak , tiada lagi . yang ada hanyalah Si Dia , yang Ikhlas mahu menyubur Cinta bersama saya . dan dialah , Imam Dunia Akhirat saya .

walaupun saya pernah berharap , awaklah yang akan mendapat gelaran tersebut , namun ternyata awak bukanlah yang selayaknya .

Mohon Allah , Engkau permudahkan segalanya . Hati pinta dikuatkan .

No comments:

Post a Comment