Tuesday, January 22, 2013

Awak Lagi ~

satu perkataan awak yang buat saya terasa ,

tak pernah sama dengan seribu perkataan orang lain yang hina saya sekalipun .

awak sedar tak ?

awak dengan orang lain , tak pernah sama .

apa salah saya ?

awak buat saya macam ni , kenapa wak ?

saya cuba , bersabar dan terus bersabar .

tak pernah saya macam ni .

dengan awak saya selalu berlagak tenang ,

seolah semua yang berlaku , takde kesan pun dalam hidup saya .

tapi awak tak tahu , hakikatnya .

saya cuma berpura2 !

bukan untuk menipu awak ,

bukan sebab hipokrit .

tapi untuk jaga semuanya ni .

untuk jauhkan hubungan kita dari hal yang tak sepatutnya .

hubungan ? apa hubungan kita saya pun tak tahu .

awak ,

takde orang lain pun yang tahu .

macam mana , apa rasa , bagaimana keadaannya .

antara kita berdua .

tujuannya apa ?

supaya kita mampu jujur pada diri sendiri dan sesama kita .

tapi awak tak paham .

awak selalu macam ni .

saya dah buntu nak buat apa .

tak paham dengan apa yang jadi .

dan yang saya mampu , 

teruskan hidup walau setiap kali bayang awak menghampiri ,

itu sangat menyakitkan saya .

tapi sebab awak ,

saya kuatkan diri .

demi awak ,

untuk awak .

dahlah , saya penat .

sekian , dari saya .

Awak Punya .



No comments:

Post a Comment