Friday, January 18, 2013

:: Minat Saya ::

terngiang-ngiang di cuping telinga sepasang suami isteri ,

suara dan telatah anak sulung mereka memenuhi segenap ruang .

'oleh kerana ummi abah tak pernah halang saya melalak dari kecil ,
saya rasa ni sebabnya sampai sekarang saya asek melalak je kat rumah '

start darjah dua ,

mula2 saya masuk pertandingan syair .

lawan saya time tu , abang2 n kakak2 darjah lima n darjah enam .

wooww ! hebat tak saya ? haha !

dan tak disangka-sangka ,

saya berjaya dapat tempat ketiga dalam pertandingan tu .

awak percaya tak ??

saya lagi tak percaya =='

darjah empat , saya tukar sekolah .

sekarang sekolah saya dekat je dengan rumah .

SKBTK .

time ni , seingat saya kitorang tiba2 diwajibkan menyertai pertandingan nasyid sekolah .

ya Allah , tak pernah2 masuk nasyid .

masa ni , kami senior sekolah .

senior lah sangat . haha !

pelajar kat sini terdiri daripada darjah satu-darjah empat .

lawan budak2 kan ,

dapat no1 pun tak heran . huhu

then , suatu ketika , seorang ustazah yang bernama Ustazah Azmah ,

SURUH saya masuk pertandingan tilawah peringkat Zon .

rasa nak pengsan pun ada kot time tu ,

dah lerr attack pasal nasyid tu belum selesai ,

tilawah pulak ??

dah laaa tajwid lintang-pungkang .

lagu tarannum apa bagai tu ?

mana nak dapat ustazah uii ?

adusssss , memang seram !

tapi kerana desakan ustazah , cikgu2 .

saya masuk jugakk lahh .

ustazah sendiri yang ajau saya tarannum .

lama2 belajar , rasa seronok pulak .

then utk pertandingan tu , alhamdulillah .

tempat ketiga juga :)

start tahun tu , setiap tahun saya akan wakil SKBTK 

utk pertandingan MTQ .

tahun 2004 , darjah lima time tu .

start peringkat zon , sy join nasyid and tilawah sekali gus .

peringkat zon , daerah , negeri .

SKBTK bolot semua . hahaha ! *bangga*

tapi , time ni memang tak best !

nak mara peringkat kebangsaan , 

saya TERPAKSA buat pilihan .

NASYID ke TILAWAH ke ?

haa... susah ! da lahh time ni tak pernah tahu lagi wujudnya

Solat Sunat Istikharah =='

atas desakan kawan2 , time ni saya memilih utk 

KORBANKAN TILAWAH saya T_T

sadisss yang amat kowtt !

tp kejap jelah sedih , hehee .

peringkat kebangsaan ,

kami wakil Negeri Selangor .

berganding dengan senior2 dari SMAPK .

dorang banyak ajar dan tolong ktorang .

finally , dengan pengalaman yang sedikit dan tak matang ,

ktorang dapat no LIMA dari LIMA BELAS negeri .

menangis yang amat saya time tu . MEMALUKANN T_T

then , itulah kali pertama pergi kebangsaan dan bawak nama SKBTK .

tahun depannya , awal2 lagi family dah sekat utk join nasyid .

kenapakah ???

ummi abah cakap , mereka lebih restu saya masuk tilawah .

so , saya terima dengan penuh berat hati .

kawan2 pulak , sampai ada yang salah paham dan taknak kawan dengan saya .

ohhh ! saya tak ingat apa saya buat time tu utk selesaikan masalah dengan kawan2 .

so , kami go on dengan jalan masing2 .

peringkat zon , nasyid johan , tilawah pun johan .

peringkat daerah , alhamdulillah ,

saya dapat mara ke peringkat negeri .

tapi sayang , nasyid kecundang time tuu .

saya turut bersedih :'(

weiii , sedih kot kawan2 kita kalah . eee .

apa nak buat , perjuangan perlu diteruskan .

saya akhirnya berjaya menjejakkan kaki ke Bumi Kuching utk peringkat kebangsaan 2005 .

bertemankan cikgu2 dan ummi abah ,

saya tetap kalah dan dapat no LIMA .

hahahaa ! apa kena lah no lima dengan hidup saya ni :D


ni lah satu-satunya gambar kenangan masa nasyid kebangsaan 2004 . bertemankan pakcik2 dari SMAPK .gambar empunya badan terpaksa diBlurrkan sebab muka terlampau comel akibat menangis :D haha .

cerita seterusnya nanti akan disambung ! :*

1 comment: