Friday, April 19, 2013

Buddy Kesayanganku :)

assalamualaikum Cinta ! <3

sudah tersangat lewat , tapi mata masih tak mahu tutup :(

*sesuatu yang bermain difikiran menghalang saya untuk tidur sebenarnya :p

kali ni , saya nak cerita pasal seseorang . dia istimewa . sangat :) nama dia sedap , NUR AISYAH bt FAUZI dan panggilan manja kami yang rapat dengan dia , KAKCIK :) kami kenal masa umur kami sama2 13tahun aka Form1 . kami bersekolah di Maahad Muhammadi Pasir Mas ( MMPM )

 masa ni , saya takdelaa rapat sangat dengan dia . sebab tak sama kelas . dia ada geng . saya pun ada geng sendiri . huhu . kami kenal pun sebab nasyid . haa dia geng saya masa mewakili nasyid sekolah :) lepas tu , form2 saya pindah SAMTEN , dia masih di sana .  sangat2 jarang kami contact dan rasanya boleh dikira lah kott berapa kali  . tapi tak pasti lah berapa kali . hee :p sampai lah habis sekolah , jumpa balik kat KIAS . masa ni orentasi , saya kat sana tak kenal siapa2 . jumpa dia , wahhhh ! teruja ! :D



hikss ! ni dia orangnya . cantik manis kan ?? ;)  okey act saya tahu dia tak suka saya pakai gambar ni , but this is my blog . ikut suke saya lah , boleh tak cik ? hahah . sayang , serius awak nampak cute dalam gambar ni :))) sangat ~

okey sambung cerita .

masa dekat KIAS tu , minggu orentasi . saya memang berharap dekat dia je laa . sebab dia je saya kenal . saya ni dah laaa jenis yang susah nak kawan or bertegur dengan orang tak kenal . tak mesra dan tak peramah . I segan laa U . hahahah . tolonglahh percaya :D

then , secara kebetulan kami amik kos yang sama .

DIPLOMA QIRAAT DAN TARANNUM :)



alhamdulillah , bilik kami pun dekat2 je , huhu . so bermula saat tu laa tercipta dan terjalin kembali persahabatan kami yang hambar dulu :') kat Kias , dia banyak membantu saya . sangat banyak sebenarnya . huhu . nak tahu NUR AISYAH FAUZI ni cemana orangnya ? haa , ni antara ciri2 sahabat saya yang sorang ni :)  *cik jangan marah :p

* dia budak bijak bahasa arab , b.i , qiraat , alaa senang cerita semua lah dia boleh . hahah . nak sebut satu2 tak habes kangg .

*aisyah fauzi ni , dia kalau buat kerja , memang nak perfect ! maksudnya , dia buat sesuatu nak kemas , cantik , berjalan lancar . kan bagus tu :) kalau harapkan saya , memang tataw lah cemana gaya kerja saya :D okay itu rahsia !

*dia ni kalau ada masalah , agak cepat 'menggelabah' . huhu . bukan menggelabah apa , maksudnya kat sini , dia perlukan sape2 untuk tenangkan dia , coolkan kehangatan dia , rileks kan keadaan . haa tu dia :)

*kalau bab tidur ? dia tak boleh tidur sorang :D pernah beberapa kali , kalau time dia tidur lewat sebab tak boleh tidur atau buat kerja apa2 , tengok2 budak bilik dia semua dah tidur , haa time ni dia akan mesej saya . hehew . dia akan tanya 'mie...dah tidur ke ? budak bilik saya semua dah tidur..saya sorang je,huhu takutt' haaa nampak tak ? manja kan ? :D ini salah satu sifat dia yang saya suka ;)

*minggu balik ? wajib dia balik . tinggal lah saya sorang2 . haha . selalunya bila ditanya 'awak balik minggu ni ?' dia akan jawab 'tak kot , taktahu lagi..niat taknak balik , tengoklah macam mana' hehehe , anak manja mana boleh tak balik kan ? tapi selalunya dia balik bersebab lahh , takdelahh saja2 . ada kerja , dia balik . kalau tak , dia takkan tinggalkan saya . kan awak ? :p

*kalau buat assgment dengan dia , hahahah ! ini part paling kesian . keseluruhannya , kami ni sama je . suka buat kerja last minute . tapi dia akan beringat lebih awal dari saya . saya memang betul2 last minute punya orang :D so setiap kali dia ingatkan ,saya akan ingatlah masa tu , then lepas tu lupa lagi . kihkih . saya tahu dia banyak sangat bersabar dengan saya :') itu yang buat saya bertambah sayang dekat dia <3

*rahsia saya ? rahsia dia jugak :) rahsia dia ? setengah je jadi rahsia saya :D hihi , saya tak kesah . masing2 ada hak kan . tapi saya , apa je saya tak cerita kat dia ? rasanya semua benda saya cerita :D dia memang setia je mendengar . bab mendengar , dia sangat bagus :) tak mengecewakan sape2 insyaallah :p

*insan istimewa ? haa ini agak privacy sikit , tapi nak sebut jugak . hahah . takdelah . nak kata dia dah kompem akan kahwin dengan sekian sekian , tak jugak . kan ? tapi saya tahu ada seseorang yang sedang cuba nak tawan hati dia :) *eh awak tu , awas eh kalau sakitkan hati dia ?! dia kawan saya , tahu kan ? :D




okey done bab perangai . hehe , harapan saya untuk hubungan ni ?

mana ada manusia hidup tak gaduh kan cik ? kami pernah gak gaduh , jarang sangat2 sebenarnya . tapi rasanya perasaan takpuas hati ada je selalu kan ? hahah . cuma disembunyikan selalu . sebab niat nak jaga hati masing2 :) alhamdulillah . dan saya sangat berharap , ukhuwah kita ni , akan berkekalan hingga ke Syurga sana cik :') saya dengan dia memang selalu saling ingatkan pasal apa2 je , tak segan . tak takut kena marah ke apa :) sebab apa ? kami nak sama2 berpimpin tangan hingga ke Daerah Abadi nanti . kan ? ehh ! jangan cakap awak nak berpimpin tangan dengan dia je ? saya ??! hahahah . okay tak takk , gurau je :p




saya dengan kakcik :))

so , dikesempatan ni , saya nak mintak maaf dengan awak cik . atas segala salah silap saya . saya sahabat awak yang nakal , kadang2 jahat . kadang2 pelupa benda2 penting . kadang2 tak mampu nak jadi telinga untuk awk luahkan apa2 , mata untuk bantu awak masa awak mengantuk , hhuhu . sekarang cuti , kita jauh kan ? tapi alhamdulillah . keep in touch selalu . saya selalu je whatsapp dia cerita apa2 . dia pun sama :) tapi cerita saya , dia pening nak paham . kehkeh :p



saya lupa ! dia ni jugak , merupakan satu2nya sahabat saya yang paaaaalllliiiinnnnnggggg jinak dengan KUCING ! hehe ~ saya bukan penggemar kucing dan kalau pergi rumah dia , ya ALLAH .. anda akan tahu bagaimana mulianya hati dia dan keluarganya bab kucing nii . seriusss :')

dia sahabat saya , dia PENCINTA KUCING . comel kan ? dia ada jugak bantu2 saya untuk menjinakkan diri dengan kucing , malangnya , usaha selalu menemui jalan buntu sebab saya tak pernah bagi peluang ! hahah .

cikk , Thanks for everything . awak Buddy Saya , Dunia Akhirat , InsyaAllah :)))

dan mr.Awak lagi sorang !! ingat pesanan saya ? nak buat cara nak , ajak kahwin dan bukan couple ! taw ?? haa , jangan jangan buat sahabat saya menangis sesekali pun . nahas awak yee mr.Awak :) *huhu , amaran Chomell :D

Aisyah Fauzi , I LOVE YOU :)


No comments:

Post a Comment