Monday, April 1, 2013

Sahabat Sekejap !

sudah sifatnya si hati ,

terkadang dikala sunyi ,

bermacam yang menjenguk fikiran .

mungkin dia lupa .

dia pernah berjanji tentang sesuatu .

dia pernah bersumpah untuk kotakan janji tersebut .

dan sehingga hari ini ,

dia malah hilang dan sesekali hadirnya ,

membuat hati semakin sakit . derita .

kenapa kawan ?

terkadang aku merasa ,

kehadiranmu suatu ketika dulu ,

itu sangat memberi makna buatku .

namun sekarang ?

malah sebaliknya yang aku rasa .

tidak tahu bagaimana untuk menzahirkannya .

namun luka yang kau beri , cukup dalam .

katamu , 'tak kisah taknak kawan ke apa ke '


kenapa dulu tidak begitu katamu ?

fikiranku malas untuk menjemput si negatif .

selautan positif ku hamparkan bila berfikir tentangmu .

namun tahukah kau akan segala usahaku itu ?

mungkin bagimu persahabatan kita ini tidak punya makna ,

namun tak mengapa .

aku akan pergi .

dan suatu saat kau akan sedar ,

hadirku bukan untuk sekadar menjadi tempat untuk kau bermain rasa .

bukan untuk kau permainkan perasaanku .

bukan sama sekali .

semoga kau bahagia selalu .

tanpaku , kerna kau sudah menunjukkan bukti ,

kau bahagia dengan ketidakhadiran aku .

terima kasih untuk perkenalan yang singkat ini .



aku pergi bukan kerana kecewa ,

namun menyedari ,

ini yang terbaik .

untuk kau , untuk kita .

terima kasih SAHABAT SEKEJAP .

:')

No comments:

Post a Comment