Sunday, October 20, 2013

Noktah .

aku terpandang pada sekeping gambar , 
lama .

dan aku terus menoleh . 
cuba untuk tidak mempedulikan wajah itu .
namun Hati mempedaya .

dan ,
sekali lagi terpampang jelas raut si dia .
aku gagal mengalih pandanganku .

rindu . 
itu yang berlegar diruang angkasa Jiwa .

tiba-tiba , 
pipiku basah . 
ada jernihan yang tumpah .
ada sebak yang tertangguh .
ada jeritan batin yang menanggung .

dimana dia ?
sudah lama tiada ku jumpa .
kesekian kalinya ,
hanya sekali bertentang mata .
namun kasih meronta meminta ,
berjumpa dalam ikatan Cinta .

ahh , aku malu !
sungguh aku malu pada bayangan dia .
apakah mungkin aku akan bertahan apabila berdepan ?
tak , tidak mungkin wahai Hati ! 

mengertilah ,
jiwanya ada pada jasad insan lain .
aku bukan dalam ekoran matanya .
aku tidak tersenarai dalam srikandi pilihannya .

sekali lagi fotonya mengetuk kesunyian ,
pada matanya aku lihat ketenangan .
pada senyumannya aku dapati keindahan .
pada kerut didahinya aku perolehi penyelesaian .

Rindu , Kasih yang bagaimana telah kau campakkan padaku ?
kenapa terasa ia terlalu menggigit rasa ?
aku mahu tewas dalam hiba .
aku tidak peduli harus menangis dalam gelita .
kerna aku bukan Pencinta yang berjaya .

aku mahu pergi membawa duka ,
membiarkan ia berlalu menjadi rasa ,
segala gambaran yang tersisa ,
agar nanti aku tak lagi menanti yang sia-sia .

aku yakin ini jawapan dari DIA ,
DIA yang Maha Kuasa ,
menyatu rasa dua jiwa ,
dalam sayu mahupun suka ,
dengan janji yang tak terukir noda .

aku percaya .
pada DIA yang selalu ku puja .

Noktah .


*jiwengggsss di malam hari -.-" masa untuk beraduu ~ 3:36 AM . Assalamualaikum ! ^_^

No comments:

Post a Comment