Friday, September 18, 2015

New Journey

Assalamualaikum . 
Allah , lama tak singgah sini . busy ke mana tah laa . padahal singgah sini tak kena gst pun . free lagi tu , eh ? 

ALHAMDULILLAH , segala puji bagi Allah . dan selayaknya hanya Dia yg mendapat pujian dan ingatan . Allahuu , speechless ! 

harini 180915 , 02:43 pm , aku dengan penuh rasa rendah diri dan syukur yang teramaatt tinggi melambung kalah emma maembong , bahagia utk berkongsi rasa , yg aku bakal menyambung pengajian Ijazah Sarjana Muda Usuluddin (Al-quran sunnah ) di Universiti Malaya . Allahu.. sujud syukur ! 

setahun yang lepas , selesai Diploma Qiraat dan Tarannum di KIAS , Kelantan dan hujung tahunnya langsung berkonvo juga di KIAS . secara rasminya , dah setahun lebih aku pegang sijil diploma dan tanam anggur dalam perut kat rumah **nanges** 

sepanjang kat rumah , ape je aku buat ? saje aku nak kongsi dan tulis kat sini , mana tahu tetiba dapat penyakit lupa hingatan pulok lepas ni , boleh lah tengok blog ni sebagai rujukan dan bukti eceh **aku menyampah tengok drama lupa ingatan lepastu bila orang sekeliling cerita masa lalu dia dan dia taknak percaya aisemenn rase nak ketuk je kepala dia kat dinding bagi hingat balik -..-" tapi nak buat cane , dia ekot skrip hahahah . sengett .

okay . bermula bulan puasa TAHUN LEPAS aku kerja kat sebuah PASTI area rumah aku ni , beb serius memang best ngajar budak tadika . kau gilaaa tak best , dorang layan aku macam mak dorang sendiri . parents pulak bagi kepercayaan oh serius , memang part ni best gilaa . kalau aku nak cerita satu satu memang tak habes sampai minggu depan , kenangan dengan budak budak memang best . tapi tipulah kalau tak pernah ade masalah kat tempat kerja kan ? padahal cikgu tadika je tapi masalah tu lagi besar dari masalah negara bak angg ! haishh , takpa , takpa . aku bukan nak tulis pasal masalah tu pun , cuma kesimpulannya pasal masalah kat sana tu , aku takkan percaya dan sesekali pandang tinggi dekat manusia yang belajar tinggi tinggi sampai phd ke efg ke , kalau dia cuma ada sijil tu , tapi dia takdak walaupun 10% bab agama ,. tak seimbang beb ! ok setakat tu ja . aku nak share gambar anak anak aku sat , sat bagi aku 10 saat .











o


berani kata depa tak comel ?
aku potong jari kau !
ok nak nanges . rinduuuuu !!!!!!! T_T

aku dengan dorang sampai bulan 5 tahun ni , hampir setahun . ya Allah , memang Dia je tahu macam mana sayangnya aku kat dorang semua ni , hampir sebulan jugak aku menangis tiap tiap malam lepas benti tu , kau rasa kejam tak asbab aku benti tu smpai buat aku jadik macam tu ? sape kata tak kejam aku report polis . aaaaaaa sobs sedeh sedehh sedehhhh !


okay dah pasal dorang , kang basah keyboard aku :( 
selain ngajar kat PASTI , 
aku ade bukak kelas tarannum kat surau area rumah aku ni .
aku tak amek ramai ,
dan aku nak ajar budak je ,
kesian makcik makcik ade mintak aku ajar ,
ampun makcik ,
saya belum sedia nak ajar makcik heheh .
kelas aku ni dua kali je sebulan , 
aku lupa pulak berapa bulan aku bukak kelas ni .
tapi rasanya adala dalam 5bulan kot ,
aku benti ngaja sebab aku nak smbung belajo ni ler :))
alhamdulillah laa ,
daripada takde buatpe tu ,kosong je tarannum aku .
ade gak sikit sikit dua tiga sen input utk aku kekalkan ilmu ni ,
kang hilang macam tu ,
aku yang merana . 

okay habes .

dari awal tahun haritu , aku ada jaga sorang baby ni , babysitter acah acah lah ni . RAJA NUR HUDA HASANAH nama nyaaaaa :)

aku benti jaga dia bulan8 , so 8bulan aku jaga dia , masa tu umur dia baru 3bulan . smpailaaaa 11bulan cmtu lah skrg ni , dah besar  ade dua gigi . satu ats satu bawah :D 




baaaaaaanyakk lagi gambar beliau ni sebenaqnya ,
tapi aku sudah sampai tahap pemalas nak taip dan upload gambaq hahaha .

sweet sangat Huda ni sebab even dah berminggu tak jumpa dia still engat aku dan bila jumpa meraung raung mintak dukung dan takmo dengan orang lain , oh cair cair hahah .
macam tu lah kasih seorang ibu terhadap anaknya , eh ! muahahaa !

okay so now aku dah tak mengajar , dah tak jaga Huda , aku jadi suri rumah sepenuh masa utk family aku lah (: dan aku gembira sebab walaupun sekejap , aku dapat peluang tu hehe . alhamdulillah ala kulli hal . haa , jap . ada lagi satu .


haa aku jumpa mendalah ni , aku gelak sorang sorang , 
so apa kata sekarang kita pakat gelak berjemaah . hahahahaa 
duluuuuu , dulu laaa dulu aku no.6 lepastu no.4 pulak hahahh 
lepastu yang terkini aku lah no.7 tu wkakakaa . 
kbai , gurau je . aku suka memasak sekarang ni . 
dan memang aku lah yg masak pun sekarang kalau kat rumah , 
ni aku dah nak sambung belajar , umi cakap . 
lepas ni susah dah laa umi , kena bangun pagi2 utk masak ataupun , 
sebelum tido malam tu kena setelkan dulu lauk pauk hahaha 
sobs sobs umi cakap macam tu aku jadi berbelah bagi pulokk hahaha k umi aku gurau je . 

setakat ni jelah dulu utk entry kali ni ,
ada baaanyak lagi benda aku nak kasi tahu tapi nanti nanti lah .
nak tulis yg ni je pun dah dua jam lebih ni . punya lama aku  pikir nak taip nak semualah . hahaha sebab dah lama tak bukak mendalah blog ni , dah blur jap tadi . grr

okay now kasi can kat aku nak packing barang ,
kemas ape yg patot ,
dan ,
doakan aku dunia akhirat (:
Assalamualaikum bye ~ 

No comments:

Post a Comment