Monday, May 13, 2013

Cerpen Oh Cerpen ~

Assalamualaikum ! :)

hai hello sawadikap kapp kapp !

okay . adik2 , umi abah semua dah pergi sekolah . memang ni rutin saya lah kan macam biasa dan walaupun tak biasa duduk sorang2 kat rumah tapi terpaksa buat2 biasa . huhhh ! bosan ? sangat ! tapi bosan kat rumah tak sama macam bosan kat hostel U tahuuu u___u

kali nak membebel pasal apa ? hmm . disebabkan kebosanan yang melanda jiwa raga bakul dan segalanya lah sekarang ni , saya dalam proses menyiapkan satu lagi cerpen ! *satu lagi ? sebelum ni ada ke ?

ada ! okay masa f4 n f5 dulu saya merupakan budak kelas sastera . sastera laa sgt ! act bukan sastera . amek EKONOMI dan sampai sekarang saya tak pernah nak faham betol2 apa yang saya belajar dulu terutamanya EKONOMI ASAS dan PRINSIP PERAKAUNAN . ohhh noooo ! tak pernah minat dan suka matapelajaran ni ! dah kenapa amik kelas ni ? sebabnya , result masa PMR tak melayakkan diri untuk amik sains . ahahahaah ! dan , sains ? rasanya lagi susah kot kalau nak banding dengan akaun ? ahh tak pernah tahu lah mana yang lagi susah sebabnya sains tak pernah nak belajar lah kan fizik kimia kejadahnya semua tuh , akaun pulak tadi dah bagitahu kan tak pernah faham apa2 yang cikgu ajar . haha . sesory cikgu ! walaupun masa cikgu mengajar mata saya ni sangat lah terpacak dan tak beralih dari melihat cikgu disamping dahi yang berkerut sejuta ni kononnye focus dan nak paham apa yang cikgu sampaikan , hakikatnya cikgu ,

lepas SPM ni memang aku takkan sambung or amik kos akaun !!!! katakan TIDAK PADA AKAUN ! 

hamik kau , boikot terus ! hahahah . terok punya anak murid . ehh tak tak cikgu , saya sayang cikgu , cuma subjek tu je yang saya KURANG SAYANG :D *harap cikgu percaya . kehkehkeh .

okay walaupun saya bukan budak sastera , tapi ALHAMDULILLAH SEGALA PUJI BAGI ALLAH , Dia lah yang telah memberikan nikmat dan 'kelebihan' yang tak semua orang dapat ni . apa dia ? Dia selalu hantar Encik Ilham untuk saya :))))) *rasa nak senyum lebar2 tapi bibir sakit . huhh .

saya tak egt lahh since bila saya mula berminat dalam penulisan ni . takde laa berbakat tapi boleh laa sikit2 nak tulis pasal apa2 yang memerlukan ayat2 puitis atau yang bersamaan dengannya lah kan . ehemmm * rasa nak lempang diri sendiri sebab cakap camtu . kuang kuang . ok ignore je yang ni !

sebelum ni saya dah hasilkan dua cerpen pendek *tak pasti betul ke tidak pendek tu sebab rasanya semua orang yang baca akan cakap 'okay ini tersangat panjang . dah tak macam cerpen ' haiyyyaaa ! yang pertamanya bertajuk ,

Kau Pertama dan Terakhirku .

okay tajuk dia macam biasa2 je . takdelah best pun *dah siapa yang cakap best tuu ? hiks ! tajuk cerpen kedua pulak ,

Adam Mukhlis .

kenapa Adam Mukhlis ? sebab itu nama hero dalam cerita saya tu lahh . huhuhu . nama tu best . dan , best . ok nama best . jalan cerita dia I guess cam boring camtuuu . tapi ada pembaca yang cakap 'sedihnyee cerita nii' 'miee..tacing..nak nangis baca..' biar betik korang ni ? *macam tak percaya :D :D

so , cerpen yang ketiga saya ni , tajuknya

Takdirmu Untukku .

saya taktahulah kan orang2 yang tulis novel or cerpen puisi dan sebagainya kat luar sana tu , yang pakar dan sememangnya berjiwa seni , mereka ni tulis apa2  100% berdasarkan ilham mereka atau bagaimana ? sebab cerita dorang sume nak best jee ==' saya pulak , 40% boleh dikatakan skrip asalnya adalah dari saya sendiri . skrip kauu ! hahahah . idea asal , maksudnya 40% adalah pengalaman dan cerita saya sendiri . selebihnya 60% adalah dari Encik Ilham yang dicintai ;) ada part yang dari pengalaman sendiri tu agaknya yang menjadikan cerita saya tak best :(

bila Encik Ilham ni datang ? bila2 dia suka memang dia akan terjah je hidup saya . contoh ? masa saya tengah makan . tiba2 saya terfikirkan satu ayat , tak panjang pun kadang2 dalam 4 5 words camtu , then secara semulajadinya saya dah dapat imagine apa huraian yang saya nak tulis berdasarkan  words yang diberi Encik Ilham tuu , cepat2 lahh saya mencapai pen dan kertas yang ada , selalunya akan terus mengadap si lappy ni , taip je terus apa2 yang terlintas . kalau puisi camtu , dalam 20minit saya boleh dapat 15 rangkap yang mana setiap rangkapnya terdiri daripada 4 - 5 baris :) ffuuhhhh ~ susah tahu dokk , tapi bila dah siap tu memang , puas rasanya ! ^___^

kembali pada tajuk cerpen latest saya ni , hari ni merupakan hari ketiga saya mula menulis cerpen ni , alhamdulillah BARU JE masuk 14 page dan 4048 words . al-lembabnye lahhh idea nak datang . kuikuikui , sabau Amniey oii , nak cepat2 buat apa , banyak masa lagi kannn :)) insyaAllah !

cerpen Takdirmu Untukku ni mengisahkan sepasang kekasih yang dah hampir2 nak bertunang , tapi si hero yang bernama Zairil Aqasha ni buat hal dan pergi melarikan diri entah ke mana2 . alkisahnya si heroin yang bernama Anis Ayuni ni jugaklahh yang dok makan hati . alololooooo~ kesiannn tahu ! >.< kenapa si Zairil ni bawak diri ? siapa yang akan gantikan posisi Zairil Aqasha dihati Anis Ayuni ? belum tahu laaa sebab tak siap lagi kann . sabar ~ hekhekk :p

itu jelah nak cerita untuk kali ni , nak cepat2 pergi mana ? takde nak kemana . memang mengadap bendalah ni jelah kerja saya setiap hari buat masa sekarang . tak sabar nak tunggu cuti sekolah sebab nak pergi holiday kat Pulau Pangkor dengan family ! yaahhhhhooooo....!!!! awak pergi mana cuti sekolah ? eh ! awak cuti sekolah ke ? hakhakk ! *gelak jahat :D

sekian , mohon doa supaya Allah permudahkan saya untuk siapkan cerpen ni :') amenn amennn ~

lupa pulak , kain 'setimbun' kat ruang tamu . ohh okay sebenarnya bukan setimbun tapi bertimbun2 . hihihi . punyelaa pemalas dok rumahhh ! okay kena lipat jugak sebab dah dua bakul . rajin kan diri T_T

lipat kain sambil layan Hindustan pun okay jugak ni , bye ! :)

No comments:

Post a Comment