Thursday, May 9, 2013

Kenali Anak Pertama ( FAKTA )

tadi baca fakta pasal anak pertama , tergelak sorang2 haaa :D

haa memandangkan saya ni anak sulung , teruja jugak bila baca fakta ni . kikiki . jom kite tengok , betoi ke tidokk nii :)

1) ANAK MANJA EMAK

dalam apa jua hal pun , anak pertama memang akan diutamakan oleh Ibu , Ummi , Mama , Emak , Mak , Mummy . kehkehh . 150% betol !! ^^


2) DEGIL

anak pertama dikatakan lebih degil , keras kepala dan tidak mendengar kata . dah dimanjakan Ibu tak dengar kata lahh pulakk --' semua dia je yang betul . dalam ramai2 adik beradik dialah yang paling degil . kemahuan dia kuat , kalau buat sesuatu bersungguh-sungguh . kalau taknak tu , maka taknak lahh jawapannya . boleh dipujuk , tapi selalunya tak jalan . hehe . ini pun betoii :p


3) TAK PANDAI PUJUK

memang anak pertama ni dia tak pandai pujuk makwe / pakwe dia . erkk ! pujuk pakwe memang den xreti sebab xdk pakwe kott , encik husben nanti , saya kena belajar lahh pujuk , jangan risau ! :D


4) BERCINTA

kalau bercinta , anak pertama adalah seorang yang sangat setia dan sanggup berkorban dalam apa jua hal . 80% je betol untuk sanggup berkorban tu , setia 180% kott . hahahah .


5) HITAM PUTIH 

apa yang dikatakannya semuanya akan dipegang . kalau hitam , hitam lah . kalau putih , putih lah . degil tak boleh toleransi . 90% je yang ni , hikhikk


6) HATI

anak pertama ni nampak je keras ,tapi hati dia lembut . dan tak boleh ditegur . *lembut ke macam tu ? :D


7) BERDIKARI

very independent . kadang2 sampai terOver independent . mudah bergaul . *masih dalam pertimbangan . hewhew :p


8) ARAHAN 

anak pertama ni dia tak suka terima arahan . dia lebih suka buat kerja atau apa2 yang dia sendiri  nak buat . pendek kata tak boleh kerja dengan orang lahh . *huuuu~ betoll .


9) PEMAAF DAN CARING

tak dinafikan anak pertama ni pun seorang yang pemaaf dan caring . tapi AWAS . jangan buat dia marah , kalau tak nanti , paham2 jelaaa yaa :D :D


10) PAKAIAN

nak semua up to date . nak kemas . huhu :)


11) CEMBURU

anak pertama memiliki sifat cemburu yang tinggi ! dengan kawan , teman istimewa , mahupun dengan adik beradik sendiri =..=  * cemburu dengan adik beradik itu sangat betul sebab saya tak pernah puas hati kalau ummi beli apa2 untuk adik bongsu tapi lupa tentang kewujudan saya ! >.<


no 11 tu saya tambah sendiri je :p


lagi satu , orang kata ANAK PERTAMA ni sesuai kahwin dengan ANAK KEDUA atau ANAK KETIGA . tak boleh kahwin dengan ANAK BONGSU atau sesama ANAK PERTAMA . betul ke ? hehehe . semua Allah dah atur kan ? terima dengan redha :')


hakikatnya , ini kajian yang dibuat secara rambang je . takdelaa 100% betul pun . so anak pertama yang kat luar sana , betul ke tak fakta ni ?? :p




8 comments:

  1. Exactly...tp yg bab2 mudah bergaul n pakaian tu tak de la betul sangat...

    ReplyDelete
  2. betul2...lagi yang bab cemburu tu~

    ReplyDelete
  3. haha ... kebanyakannya betuiii ...

    ReplyDelete
  4. Hehe...bnyk jgk yg betul...

    Abak sulung sy mcm nie gak....

    ReplyDelete
  5. wah bagus nih, Fakta Anak Kedua juga bisa dijadikan bahan acuan :) nice share ya gan :)

    ReplyDelete