Thursday, April 11, 2013

Mujahadah Itu Pahit kerana Manisnya Syurga .

melepaskan yang pertama untuk yang terakhir .

lupa dari mana dapat ayat ni .

malam ini , malam keramat .

puaka segala hati aku singkirkan .

mendung segala langit aku buangkan .

yang ada hanya satu .

mahu terus mengorak langkah .

tanpa berpaling lagi .

perginya seorang , sepuluh lagi yang datang .

kerana itukah ?

tidak .


aku melepaskan kerana terpaksa .

tiada jalan lain , tiada penyelesaian berbeza .

segalanya sudah jelas .

aku manusia selalu melakukan kesilapan .

tidak mahu terus duduk di atas khilaf .

bukan mudah , bukan senang .

tapi ini perjuangan . Mujahadah .

tak pernah aku katakan ianya mudah ,

sulit . sukar . sakit . payah .

namun Allah kan ada .

aku perlu kuat . sabar .

insyaallah , Dia akan kirimkan ketenangan buatku nanti .

semoga aku tabah . *doa untuk diri sendiri .


masih ramai yang menyokong . 

aku yakin .

amin :')


No comments:

Post a Comment