Friday, February 15, 2013

" Minat Saya " Bahagian Dua :)

eherm ! bersua lagi kite . hee .

okay saya sambung pasal minat dan bidang nasyid saya yang tergendala tempoh hari .

itu senang cerita habes lah untuk peringkat sekolah rendah .

then naik tingkatan satu , saya diPOS ke Kelantan oleh ummi dan abah .

waaah , perasaan saya masa tu , Tuhan jee tahu sebab , yelahh tak pernah2 dok hostel ,

1st time terpaksa dok hostel dan sangat JAUH :'(

menangis je keje . huhhh !

saya bersekolah di MAAHAD MUHAMMADI PASIR MAS .

saya tak tahu macam mana ustazah kat sekolah ni boleh tahu saya pernah mewakili negeri untuk pertandingan tilawah , pelik sangat .

errr , pelik ke ? hahaha .

pertama kali terserempak dengan ustazah tu , USTAZAH KAMILAH namanya ,

kat depan kelas , dialognya berbunyi :

" shamimie , nanti kita buat latihan ye untuk pertandingan tilawah"

sambil tersenyum2 ustazah berbicara . hehee .

saya yang tak kenal ustazah dan dengan berstatuskan BUDAK BARU time tu ,

blurrrr yang amat uh memang takleh nafi lahh kan . =='

tapi mengIYAkan ajelah kata ustazah time tu , huhu

then lama lepas tu , saya dah tak ingat lansgsung pun pasal ustazah tu , TIBA TIBA .

"shamimie awak sedia ye surah sekian sekian untuk baca , pertandingan HARI NI "

YA ALLAH . apa perasaan saya masa tu ???

'what???? hari ni ?? kenapa ustazah tak bagitahu masa nak naik stage nanti ke , huhuhu '

ustazah2 . kecut segala usus saya hari tu . terus je ustazah bawak pergi satu sekolah namanya tak ingat untuk mewakili MMPM , nak turun dari kereta , menangis dalam hati T_T ,

nak naik stage , masih menangis dalam hati . huhuhu , sape tak cuak weh .

dah lama kot saya tinggal and tak sempat pun nak refresh balik tarannum saya .

terus kena bertanding . GEMILANG TERBILANG lah jawabnya kan . haha

then turun stage , terus menangis teresak2 dekat ustazah . hak3 .

MALU weii , tapi . itu je yang termampu .

finally dengan segala susah payah saya time tu *susah payah la sangat en. haha

saya dapat tempat kedua dari 13 peserta :) alhamdulillah ~

nasyid pulak , tengah tahun tak silap .

kami wakil MMPM untuk pertandingan antara sekolah2 dan jujurnya tak ingat dapat no berapa .

paling best , pertandingan MASSAK 2006 bertempat di MMP kota bharu ,

johan nasyid dan dapat anugerah solo terbaik ! hehehehee .

okay itu part yang best , nak tahu yang tak best masa tu apa ?

piala solo terbaik saya DICURI .

tak sampai seminggu pun letak dalam dorm , HILANG T_T

sape amek ?? ngaku sekarang ! huk3 :(

sedih . takde bukti menang , tapi ada sijil laa . hewhew

okay habes form1 punyer cerita . naik form2 , saya pindah Kajang balik sebab asek homesick je kat kelantan . hehe . sekolah baru saya namanya SAMTEN . sebuah tempat menuntut ilmu nun jauh di atas bukit :) alaaa , sekolah yang UNIC berlakon cerita SEE YOU DI IPT uhh , haaa . sekolah tu laa . famous kan ? hahaha .

form2 saya just masuk pertandingan dalam sekolah jee , sebab segan sangat dengan kakak2 yang jauhhh lebih hebat dari saya .nasyid pulak , haa time ni dah terpilih untuk join team nasyid sekolah :) nama group saya masa ni , BALQIS AN-NUR . awak ada ? hik3

form3 , saya masih jugak memberi peluang kepada kakak2 yang ada , disamping memperkukuhkan ilmu yang tak berapa nak ada , huhu

naik form4 . saya mewakili sekolah untuk pertandingan tilawah ke peringkat zon , daerah dan negeri . peringkat negeri , dapat NAIB JOHAN :) alhamdulillah , menjadi simpanan bagi peringkat kebangsaan yang berlangsung di Kelantan tak silap . hee . lupe dah . tapi tak dapat ikut masa ni , ada masalah kesihatan .

dalam masa yang sama , saya gigih memperlancarkan latihan nasyid di sekolah . sekolah kami time ni , tak hantar wakil nasyid perempuan untuk pertandingan luar , huk3 . sedih jee . tapi redha jelah apa boleh buat .

tahun ni jugak saya mewakili SAMTEN untuk pertandingan tilawah peringkat Belia di UKM . alhamdulillah , johan dari 18 peserta :) bersyukur sangat2 .

masuk form5 . herm , peringkat zon------> peringkat negeri , ALHAMDULILLAH , johan . hehee.

then , peringkat kebangsaan tahun 2010 ni , bertempat di UMT Terengganu . memang sangat best masa ni . huhu , dapat ramai kawan baru , pengalaman , jumpa orang hebat2 . budak2 MARI BERTARANNUM , ustaz ustazah yang sangat2 hebat ilmu tarannum mereka :) puas hati . huhu .

errr , mesti nak tahu dapat no berapa an ? hahaha .

untuk pengetahuan semua , normally peringkat kebangsaan ni semua peserta adalah sama dari segi suara dan tarannum , dan yang membezakan kami adalah TAJWID dan FASOHAH .

den kalau tajwid ni memang lemah banyak laa kan . hihi ,

tapi apa pun , alhamdulillah jugak , dapat no LIMA dari LIMA BELAS . huhu . keputusan tilawah  masa darjah6 pun camni jugak . apa boleh buat ? memang ramai lagi yang hebat :) yang penting pengalaman kan ~ huuhuu .

nasyid pulak ! haaa , ni paling best . setelah dua tahun sekolah tak hantar wakil perempuan untuk nasyid , tahun 2010 ni akhirnya sekolah bersetuju untuk hantar wakil . finally =='

untuk pertandingan Amal Islami peringkat daerah ni , kami berlatih selama sebulan lebih . pertandingannya berlangsung di SAMTTAR . sememangnya samttar ni sekolah yang tak pernah puas hati dengan samten ! haha . kelakar jew .

part paling buruk dalams sejarah nasyid saya , time ni lah . sebelum pertandingan , kami sudah dikhabarkan , kami adalah Johan . dah bersedia nak naik pentas jap lagi ni nak amek hadiah , tup tap , nama SAMTTAR yang dipanggil .

cesssss ! marah giler time tuuuu ! eeee ~ boikot . dushhh dusshhhh !!

kenapa dorang buat macam tu ?

sebab memang itu yang dipersetujui .

kalau wakil lelaki samten menang , maka yang perempuannya takkan dapat number ,

weii panas panassss ! heshhhh ~

masa tuhh memang kecoh satu sekolah laaa kami dibuatnya .

trainer kami nak recheck keputusan , tapi dorang tak terima .

last2 , adelah juri yang rapat dengan trainer kami uh , dia mengaku yang kitorang ni act JOHAN .

tapi samttar tak benarkan .

wei apa hak kau ? haaa . geghammmmm !

then itulah kenangan pahit saya masa sekolah . hurm .

tapi semuanya tak berhenti kat situ je taw !

saya masih meneruskan perjuangan saya dalam bidang ni , sampai sekarang , 2013 :)

No comments:

Post a Comment